Közösségi oldal, fórum

Megújult és ismét elindult A Blog Közösségi portálja, fóruma, amely itt érhető el facebook felhasználók részére:
https://www.facebook.com/groups/171189799727221/

2013. február 28., csütörtök

Közvélemény kutatás VII.

Lezárult érdekvédelmi csoportunk legutóbbi közvélemény kutatása, amely az éhségmenetek általi esetleges eredmények születése tárgyában került feltevésre. Köszönjük mindenkinek a szavazatokat! (-A szerk)
 
Ön szerint az éhségmenet elér-e valamilyen változást, vagy a kormányt nem érdekli?
 
Igen 7 (19%) 

Nem 23 (63%)

Nem tudom 6 (16%)

Szavazatok száma: 36
Közvélemény-kutatás lezárva
 

Közfoglalkoztatás: mégsem kell ragaszkodni a hat órához

Egy újabb cikk jutott el szerkesztőségünkbe, méghozzá egy Somogyi Hírlapos, melyet ezúton teszünk közzé érdeklődőinknek.
Ebből a cikkből sem derül ki, hogy akkor most 6, vagy 8, órában dolgozhatnak-e a  köz-foglalkoztatottak.
Vagy, hogy csak a START munkaprogramokban dolgozóknak lesz-e 8 órás a foglalkoztatása és a többi önkormányzati intézményes foglakoztatás lesz-e 6 órás?
A kérdésre sajnos a nem egyforma tájékoztatások miatt még érdekvédő csoportunk sem tud sajnos konkrét választ adni, ezért aki esetleg tudja, az írjon egy mailt a blog drótposta címére. Köszönjük előre is! (A-szerk)

KÖZFOGLALKOZTATÁS Az önkormányzatok visszajelzésére reagálva a kormány megtartja a 2012. évi program lényegi elemeit, és a tavalyi konstrukciókban indítja el idén is a Start-munkaprogramot -értesült lapunk. Mint arról beszámoltunk, az év elején tervezett rövidebb futamidő és rövidebb óraszám miatt számos önkormányzat jelezte, hogy hátrányt szenved a közfoglalkoztatás. A kormány 2013. február 13-i ülésén döntött arról, hogy -az elmúlt évi kedvező tapasztalatok alapján -idén is hosszabb időtartamban és nagyobb óraszámban dolgozhatnak majd a közfoglalkoztatottak.

Az önkormányzatok jelzésére megtartja a kormány a programot

Mindennek alapját az adhatja, hogy a települési önkormányzatok tavaly decemberre készítettek egy idei évre szóló közfoglalkoztatási tervet, és már ebben is jelezték, hogy nem csak a létszám bővítésére, hanem a minél hosszabb foglalkoztatási időre is igény lenne. A Belügyminisztérium által a települési önkormányzatokhoz eljuttatott információk szerint a falvak, városok a decemberben beadott programterveiknek megfelelően nyújthatják be igényeiket.

-A Belügyminisztériumtól kapott friss információk alapján kirendeltségeink közvetítésével megkezdtük az önkormányzatok kiértesítését a kedvezően változó feltételekről. Már zajlik az új kérelmek előkészítése és befogadása is- tájékoztatott az újdonságról Zsírosné dr. Blaner Andrea, a Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központjának közfoglalkoztatási igazgatóhelyettese.

A tájékoztatás szerint a márciusban induló közfoglalkoztatási programok akár a jövő februárig is tarthatnak, ezáltal egyéves foglalkoztatást is lehetővé tesznek. Egy 8 órában dolgozó segédmunkás nettó 49 453, szakképzett kollégája 63 404 forintot kereshet havonta. Munkavezetőknél további 5-6 ezer forinttal nőhet a fizetésük.

(Somogyi Hírlap: Kaszás E.)

2013. február 27., szerda

115 ezer forintból csak 47 ezret adott oda a kormány emberek százezreinek

Alapvetően nehezíti a közmunkaprogram megítélését, hogy nincsenek megbízható számok a területen. Azaz, csak más adatokból levont következtetésekből tudható, hogy hány embert is érinthet a program, és hányan képesek elhelyezkedni a közmunka után a nyílt munkaerőpiacon. A Policy Agenda így az alapvető jogok országgyűlési biztosa által készített vizsgálati jelentésben szereplő kormányzati adatok, illetve a KSH, valamint a Magyar Államkincstár foglalkoztatási és költségvetési számait elemezve próbálta kideríteni, hogyan festhet a valós kép a közfoglalkoztatásban.
A kormány annak érdekében, hogy növelje az érintetti kör létszámát, inkább a rövid távú programokra fekteti a hangsúlyt. Azaz, egy közmunkás átlagosan nem dolgozhat 12 hónapot egy évben, hanem ennél csak jóval rövidebb időt. A kormányzati kommunikáció szerint 2012-ben mintegy 280 ezer ember vett részt közfoglalkoztatási programban. E szám azért is meglepő, mert az ombudsman által készített vizsgálati jelentésben szereplő kormányzati adat október végéig 289 ezer fő volt. Amennyiben ez utóbbi az igaz, akkor egyrészt november-decemberben már nem lépett be új ember a közfoglalkoztatásba, másrészt valahogyan eltűnt 9 ezer fő. Miután ez nem lehetséges, ezért ebből csak az következhet, hogy nincsenek pontos információi a kormánynak az általa foglalkoztatottakról.A KSH foglalkoztatotti adatai alapján október végéig átlagosan havonta 90 ezer ember dolgozott közfoglalkoztatásban. Azaz, a teljes részvételi adatok és átlagos havi résztvevői számok alapján egy közmunkás 2012-ben átlagban mintegy három hónapig dolgozhatott. A maradék időben vagy a minimális juttatást jelentő foglalkoztatást helyettesítő támogatást (22.800 forint/hó) kapták az emberek, vagy nem kaptak semmilyen ellátást az államtól.
Mennyiből is élt egy közmunkás?
A fenti számok alapján azt lehet látni, hogy 2012-ben egy átlagos közmunkás, aki nehéz körülmények között élt, mintegy 3 hónapig kapott a közmunkáért 47 ezer forintot, majd 9 hónapon keresztül foglalkoztatást helyettesítő támogatásként 22.800 forintot. Ez átlagosan havonta 28.850 forintot jelent.
Ugyanakkor az adatok (amelyeket az ombudsman számára átadott a kormány) azt mutatják, hogy a közfoglalkoztatásban résztvevők 34 százaléka nem kapott foglalkoztatást helyettesítő támogatást akkor, amikor lejárt a közmunka ideje. Ha például a családban valakinek van normál munkaviszonya (ha csak minimálbérért is dolgozik), akkor az egy főre eső jövedelem ebben a famíliában már magasabb, mint amit a jogszabályok által megállapított jogosultsági határ, ezért jövedelempótló támogatás nem jár. Azaz, a közmunkás semmilyen ellátásra nem jogosult, miután véget ért számára a közmunka. Ilyen módon egy ilyen ember éves átlagos bevétele nem éri el a 12 ezer forintot sem.
Az sem reális kormányzati állítás, hogy a közmunka ugródeszka az érintett számára. A kormány által október végén nyilvánosságra hozott adatok szerint a közfoglalkoztatottak 19 százaléka térhetett vissza a nyílt munkaerőpiacra. Ugyanakkor az ombudsmani jelentésben szereplő statisztikák alapján ez az arány csupán 4,3 százalék. Az egyén számára pénzügyi és mentális kudarc a közmunka, ráadásul az államnak pénzügyileg sem éri meg: tavaly mintegy 130 milliárd forintot költöttek el közfoglalkoztatás címén. Ez egy foglalkoztatottra vetítve 115 ezer forintot jelent havonta, amelyből, ahogy az adatok is mutatják, átlagosan 47 ezer forintot kaptak meg az érintettek. A többi a rendszer működtetésére, valamint adókra és járulékokra ment el.
Még akkor is olcsóbb lett volna a program, ha mind a 280-290 ezer közfoglalkoztatásban résztvevőnek féléven keresztül havonta 47 ezer forintot adott volna az állam segélyként. Ebben az esetben megspórolná az ember számára méltatlan és bürokratikus rendszer fenntartását. De láthatólag a jelenlegi politikai erők nem tudnak elszakadni attól a vélt társadalmi elvárástól, hogy csak azok kapjanak állami támogatást, akik ezért gyakran megalázó dolgokat is elvállalnak.
Ez az év sem lesz jobb
Idén elvileg több pénzt költhet el a kormány közfoglalkoztatásra, mint idén. A nagyságrendileg 154 milliárd forintnak ugyanakkor fedezetet kell biztosítania a valamelyest megemelt (bruttó 5,1 százalékkal) közfoglalkoztatási bérre. Amennyiben továbbra is ilyen pazarló lesz a rendszer, mint most, akkor 2013-ban átlag három havi foglalkoztatással számolva 330 ezer embert érinthet a közfoglalkoztatás, de az átlagos havi létszám csupán 105 ezer fő lesz. Azaz, a jelentősen megemelt forrásokkal együtt is csak 15 ezer fővel lesz képes emelni a kormány a közfoglalkoztatotti létszámot 2012-es évhez képest.
Ugyanakkor az is látszik, mivel az ország költségvetési helyzete nem teszi lehetővé, hogy a közfoglalkoztatotti bér ismét elérje a minimálbért, ezért a későbbiekben sem várható ennek jelentősebb változtatása. Ezért vagy kevesebb közfoglalkoztatottat szabad csak a rendszerbe beengedni, vagy el kell rugaszkodni attól a mai elvtől, hogy aki nem dolgozik, ne is egyék.

MSZP-Nincs idő beindítani a közmunkaprogramokat

Nyakó István szerint kirendeltségtől függően egy hónapot csúszhat a közmunkaprogramok és a Startmunka-programok beindulása. Az MSZP-s országgyűlési képviselő kifejtette: így elesnek egy havi munkabértől a leginkább rászorulók, akik dolgozni akarnak és nem segélyért állnak sorba.

Visszakozott a kormány közmunka-ügyben

Akkor most hogy is van ez? Kaposváron az SMMK legutóbbi tájékoztatása szerint az elinduló köz-foglalkoztatás keretében Kaposváron március hónaptól- december hónap végéig lesz lehetőség közfoglalkoztatásra. / átlagosan 5 hónap időtartamban./
A hosszú idejű közfoglalkoztatás 6 órában valósulhat meg az önkormányzatnál és intézményeinél.
Akkor most hogy is van, vagy lesz?
Kusza ez az ország, de hogy ennyire...  (-A szerk)

Íme egy média tájékoztató, arról hogy mégis talán 8 órásak lesznek a közmunkák:

Visszakozott a kormány közmunka-ügyben

Visszavonulót fújt a közmunkaprogrammal kapcsolatban a kormány, mégis nyolc órában dolgozhatnak a tartósan munka nélkül élők, ám a kezdés időpontja még homályos. Az ügy előzménye, hogy Czomba Sándor foglalkozatáspolitikáért felelős államtitkár decemberben arról beszélt, hogy míg 2012-ben 314 ezren, az idén 300 ezren vehetnek részt a közfoglalkoztatásban.

Ekkor már javában folyt a tervezés, hiszen a polgármesterek és a munkaügyi központok között november óta folytak a tárgyalások. Több helyi kormányhivatal végül rábólintott, a munkanélküliek egész évben, napi nyolc órában dolgozhatnak.
Majd év elején leveleket küldtek szét a munkaügyi központok, ebben arról tájékoztatták a polgármestereket, hogy legfeljebb öt hónapig, hat órában, és maximum havi nettó 36 ezer 750 forintért dolgozhatnak a jövőben a közmunkások a "szociális jellegű" programokban. Vagyis a belvízelvezetéssel, a közutak-, mezőgazdasági utak karbantartásában részt vevők ennél több pénzt nem kaphatnak. A munka indulásának legkorábbi időpontját március 1-jére jelölték. 

 A kormány által favorizált mezőgazdasági, úgynevezett kiemelt mintaprogramokra ez a megszorítás nem vonatkozott volna. A polgármesterek ezen felháborodtak, és többen jelezték is, nem ebben állapodtak meg. Először úgy tűnt, hiába az ellenkezés, a kormányt nem lehet jobb belátásra bírni. Ekkor a településvezetők úgy döntöttek, ők is megmásítják az eredeti koncepciót, és csak azok dolgozhatnak a mezőgazdasági programban akik családfenntartók, ha kell, ezeket az embereket átvezénylik a szociális területről. Ez pedig a kormánynak nem tetszett, hiszen szerződésük volt a mezőgazdasági programban résztvevőkkel, ők kiemelt képzésben vehetnek részt, és garantáltan napi nyolc órában, két évig dolgozhatnak. A személycserével meghiúsultak volna a szerződések.

Hatásos volt tehát a polgármesteri bojkott, jött is az újabb levél a kormányhivataltól: március 1-től, nyolc órában dolgozhatnak a közmunkások, és arra kérték a polgármestereket, hogy tervezzék újra a programokat úgy, hogy a beruházási és dologi költségek nem emelkedhetnek, a tervezett létszám sem módosítható, kizárólag a bérköltség növelhető az új közfoglalkoztatási bérekkel számolva. Ám volt, ahová más tartalmú levél érkezett, ez arról szóltak, hogy csak áprilisban kezdődhet a program. Majd jött az újabb értesítés, mégis márciusban indul a foglalkoztatás. Ennek ellenére lapunk úgy tudja, a településeken legkorábban március közepén indul a munka.

Nyakó István szocialista politikus mindezt szóvá is tette hétfőn a parlamentben, és azt kérdezte, ki a felelős azért, hogy a legrászorultabb családok még egy hónapot kénytelenek 22 ezer 800 forintból "tengődni". Tállai András önkormányzati államtitkár azt mondta, örül neki, hogy most már a képviselő is beismeri, hogy a közfoglalkoztatottak nem napi hat, hanem napi nyolc órában dolgoznak majd. Hangsúlyozta, hogy a költségvetésben 154 milliárd forint van erre a célra elkülönítve, és nem tudja, hogy a képviselő honnan veszi, hogy csak áprilisban indul a program.
Muhari Judit / Népszava

 

A kilakoltatási moratórium meghosszabbítását követeli az MSZF

Budapest, 2013. február 27.

     A március 1-én lejáró téli kilakoltatási és árverezési tilalom meghosszabbítását követeli a kormánytól a Magyar Szociális Fórum. Szerdán kiadott közleményében az emberi jogokért küzdő társadalmi mozgalom figyelmeztet: a moratórium feloldása egyet jelentene azzal, hogy rövid időn belül kilakoltatnának több száz olyan családot, amelyet csak a téli tiltás védett meg az utcára kerüléstől. Ezeknek az embereknek nincs más otthonuk, mint az, amelyet el akarnak venni tőlük.
   A hitelkárosultakon kívül meg kell védeni azokat a családokat is meg kell védeni, amelyeket díjhátralékaik és közüzemi tartozásaik miatt készülnek kilakoltatni önkormányzati bérlakásukból – folytatja a közlemény.
   A Magyar Szociális Fórum határozatlan időre szóló kilakoltatási és árverezési moratóriumot tart szükségesnek, mert - meggyőződése szerint – a megélhetési válságból fakadó jövedelem hiánya nem lehet ok a kilakoltatásra. Mindenekelőtt megélhetést kell biztosítani az embereknek, nem pedig elvenni tőlük azt is, ami még megmaradt nekik – szögezi le a Fórum.
    Az MSZF látszatintézkedésnek tartaná a moratórium 45 napos meghosszabbítását, mint azt a devizahitelezésről szerdán kezdődő háromoldalú szakértői tanácskozáson javasolják.
    Az MSZF vasárnapra Szociális Kerekasztalt hívott össze, melynek középpontjában a Hitelkárosultak 7 pontos követelése áll. A fővárosban tartandó tanácskozáson többek között azt követelik, hogy a jogtalanul elvett javakért kártalanítsák a megkárosított embereket, anyagi és erkölcsi kárpótlásban részesítsék azokat, akiktől már elvették egyetlen, jogszerűen birtokolt otthonukat, és más javaikat, mert nem tudták fizetni a bank által egyoldalúan és önkényesen számlázott törlesztést. Az MSZF szerint kárpótolni kell azoknak a hozzátartozóit, akik belehaltak a banki önkénybe, és a végrehajtói meghurcoltatásba. A kártalanítást és a kárpótlást abból a banki extraprofitból kell végrehajtani, amelyre a hitelezők a devizahitelesek megkárosításával tettek szert. Az MSZF szerint a probléma átfogó rendezéséig meg kell tiltani az árverezéseket és a kilakoltatásokat.+++


Kiadta: MSZF SZK
+36 30 5927371

2013. február 25., hétfő

Visszautasítjuk Szita Károly Kaposvár Polgármestrének kijelentését, felvétéseit és fenyegető hozzá állását!

Kaposvár Polgármestere Szita Károly az alábbiakat mondta el a 2013.02.21-én megtartott Kaposvári Közmeghallgatáson az egyik helyi lapban megjelentek szerint:
"Ám ami „kiverte a biztosítékot” a polgármesternél, az a közmunka bérezése és az ezzel összefüggésbe hozott munkamorál. – Ha 37 ezer forintot keres egy közmunkás hatórás munkáért, kérdés, hogy ezért vállalja-e, hogy rendesen végezze a munkáját?  – tette föl a kérdést Kemenczei Róbert.
Az számomra nem elfogadható, hogy ha valaki kevésnek tartja a fizetését, az kevesebbet is dolgozik – kezdte magyarázni álláspontját Szita Károly. – Ilyen nincs a Földön. Kevés a fizetése nem csak a közfoglalkoztatásban dolgozóknak, hanem a Videotonnál, a Kométánál, a villamossági gyárban dolgozóknak és az én kollégáimnak is – mondta egyre hangosabban. – De erre nem az a válasz, hogy ha kevésnek tartom a fizetésemet, akkor nem dolgozom. Ugyanakkor meg azt hallom kaposváriaktól, miért tűrjük el, hogy a közmunkások egy része munkaidejének jelentős részét a lapátnyél támasztásával tölti? Aki a mi közfoglalkoztatottunk lesz, az igenis dolgozzon meg a béréért. Aki pedig nem ezt teszi, azt el fogjuk bocsátani.(Somogyi Hírlap, Sonline.hu).

Ezt a hozzáállást nem lehet eltűrni egy városi vezetőtől, aki "ki a mi közfoglalkoztatottunk lesz, az igenis dolgozzon meg a béréért. Aki pedig nem ezt teszi, azt el fogjuk bocsátani." nyíltan megfenyegeti a lehetséges köz-munkavállalókat, úgy, hogy még az idei közmunkák még el sem indultak Kaposváron!

Szita Károly szerint  nem elfogadható az, hogy ha nem kap rendes munkabért egy rendesen dolgozó közmunkás, csak a jelenlegi kormányzat által hibásan és diszkriminatív, az egyenlőséget sértő módon meghozott éhbért, akkor nem teljesít 100 %-osan a rá bízott munkája terén.
A mi álláspontunk alapján kis pénz kis munka! 
Elég volt a köz-foglalkoztatottak megkülönböztetéséből és kihasználásból, rabszolga sorban és félelemben tartásból!

Szita Károly ne hasonlítsa a köz-foglalkoztatottak alacsony és az egyenlő munkáért egyenlő bér jár elvet sértő közmunkabéreket a más piaci és gazdasági környezetben, szférában dolgozó munkavállalókkal!
A Videotonban és a Kométánál is több egy munkavállaló havi nettó kereste mint a kormányrendelet által előírt közmunkásbér! Ezekben az üzemekben a munkavállalók kapnak műszakpótlékokat, munkaruhát, étkezési utalványt! A köz-foglalkoztatottaknak ezek a  kiváltságok nem járnak!

A polgármester úr által említett cégeknél Videoton, Kométa,  Villamossági gyárban is minimum megkapják a szakképzetlen emberek a mindenkori minimálbérre vonatkozó kormányrendeletben foglalt havi nettó 64.190 Ft-ot napi 8 órai munkájukra+ mivel ezeknél az üzemeknél, gyáraknál több műszakos a munkarend, így a Videotonnál, a Kométánál és a Villamossági gyárban is jár a dolgozóknak a műszakpótlék!
Mindegyik cégnél van cafatéira is és egyéb lehetőségek!  Így az ezen cégekkel való összehasonlítás nem szép dolog, mert ezekhez képest egy nem szakképzett köz-foglalkoztatott napi 8 órai munkájáért nem havi nettó 64.190 Ft vihet, haza hanem csak havi nettó 49 453 Ft-ot! Ez nem más Polgármester úr, mint Bérfeszültség!
Egyenlő Munkáért egyenlő bér jár! A 6 órás szakképzett köz-foglalkoztatott havi nettó munkabére még azt a bűvös 47 000 forintot sem éri el, melyre azt mondta Zsiga Marcell az Ön párttársa, hogy IGEN, BIZTOSAN MEG LEHET ÉLNI 47 EZER FORINTBÓL!

Szita Károly ne hasonlítsa a köz-foglalkoztatottak alacsony és az egyenlő munkáért egyenlő bér jár elvet sértő közmunkabéreket a kaposvári Polgármesteri Hivatalban és annak intézményeiben dolgozó munkatársaihoz!
Tudjuk Polgármester úrnak és Munkatársainak valószínűleg állandó anyagi gondjaik vannak, csak nekik állandóan a kis embereknek sohasem!
Emlékeztetjük Polgármester urat arra, hogy a valamikor  a Taszáron tartózkodó amerikai hadsereg katonáit kiszolgáló Brown and Rootnál dolgozó segédmunkás emberek az amerikai hadsereg Magyarországi állomásozáskor megkerestek a lapátosok is havi nettó 100 ezer forint feletti összegeket! Igaz csak addig, amíg a polgármester úr egyes már-már szóról szóra terjedő ismeretek szerint ezt nem tette szóvá, indoka ekkor a bérfeszültség volt, amely alapján többet kapott egy segédmunkás Taszáron, mint az Ön munkatársai a nagy városházban!
Akkor hogy is van ez?

Ha más veti fel, hogy bérfeszültséget okoz a köz-foglalkoztatottak jelenlegi munkabére más foglalkoztatottakhoz képest ÖN tisztelt Polgármester úr ezt elfogadja, nem tesz érte semmit, hogy ne így legyen csak fenyegetőzik és megfélemlít, üzenget! Ezért tart itt ma ez az Ország és ez a város Kaposvár!
Ezen viselkedést és hozzáállást csak megköszönni tudjuk minden lehetséges köz-foglakoztatott nevében, persze nem jó értelemben Önnek és FIDESZES párttársainak!

Róna Péter egyetért a Hitelkárosultak 7 pontos követelésével

Budapest, 2013. február 25. hétfő

     Róna Péter, a devizahitelt elsőként hibás terméknek minősítő nemzetközi pénzügyi szakértő hétfőn egyetértő támogatásáról biztosította azt a 7 pontos követelést, amelyet a Hitelkárosultak érdekeit felkaroló Magyar Szociális Fórum fogalmazott meg az átfogó megoldás érdekében. „A 7 pont teljes összhangban van álláspontommal” – közölte a professzor Simó Endrével, az MSZF szervezőjével.
     A 7 pontos követelés teljesítését akarják elérni a vasárnap délelőttre összehívott Szociális Kerekasztal tanácskozáson is, melyre Róna Péteren kívül várják Damm Andrea jogászt és Varga Istvánt is.  A budapesti rendezvényen előzetes jelentkezéssel lehet részt venni, melyet a magyarszocialisforum@gmail.com címre kell eljuttatni. Tekintettel arra, hogy a 7 pontot a Hitekárosultakkal egyeztetetten fogalmazták meg, nem nyitnak vitát róla, hanem azzal akarnak foglalkozni, hogyan szerezzenek érvényt jogos követeléseiknek.

     A Szociális Kerekasztal iránti érdeklődést fokozza, hogy szerdán háromoldalú szakértői megbeszélés kezdődik a pénzügyi biztos szervezésében, de a „civil” oldal résztvevőit nem a devizahitelesekkel foglalkozó civilek delegálták, hanem Doubravszky György miniszteri biztos választotta ki a Bankszövetség és a kormány képviselőivel folytatott előzetes konzultációja alapján.+++
(A sajtó képviselői a fenti címen jelezhetik érdeklődésüket a Szociális Kerekasztal tanácskozása iránt.)

2013. február 24., vasárnap

Hitelkárosultak örvendjetek – FIDESZ a Magyar Szociális Fórumnak

Budapest, 2013. február 24. vasárnap

     Orbán Viktor kormánya maximálisan kihasználta a körülmények kínálta lehetőségeket arra, hogy senki se maradjon az út szélén, és minél jobban segítsen a bajba jutott devizahiteleseken – tartalmazza Selmeczi Gabriella országgyűlési képviselő Magyar Szociális Fórumhoz írt levele, melyet pénteken juttatott el a társadalmi mozgalomhoz.
    A FIDESZ szóvivője az MSZF által vasárnap nyilvánosságra hozott levelében azzal támasztotta alá állítását, hogy többször meghosszabbították a kilakoltatási moratóriumot, létrehozták a nemzeti eszközkezelőt, állami kamattámogatást nyújtottak, és lehetővé tették a rögzített árfolyammal történő végtörlesztést. A levélből kitűnik: mindent elkövettek annak érdekében, hogy – mint írja - „valóban senki ne maradjon az út szélén”. Selmeczi ígéretet is tett a kormány nevében: arról biztosította az MSZF-et, hogy „a Polgári kormány a továbbiakban is mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy támogassa az önhibájukon kívül adósságcsapdába került magyar családokat és megteremtse a gyarapodás lehetőségeit a következő generációk számára is”.
    Az új pénzügyi biztosi posztról azt írta, hogy „további intézkedések megalapozásához szükséges többoldalú párbeszéd erősítését” akarják vele elérni. Doubravszky György pénzügyi biztos feladatát a pénzügyi kultúra fejlesztésében, és a fogyasztókat segítő pénzügyi ismeretek terjesztésében jelölte meg.
    A FIDESZ szóvivőjének megkeresésével kapcsolatban az MSZF megállapította: a Hitelkárosultak túlnyomó többsége – anyagi erő híján és a jogszabályok teremtette korlátozott mozgástér miatt – nem tudott élni a jelzett intézkedések kínálta lehetőségekkel. Több százezer eladósodott ember helyzete gyorsan romlik, és semmi esélye sincs arra, hogy eleget tegyen a hitelezők és a végrehajtók követelésének. Tíz- és tízezrek feje fölött függ Damoklesz kardjaként a kilakoltatás réme, ezrektől vették el egyetlen otthonukat, és tették őket az utcára. Sorsukra hagyott emberek százai dobták el maguktól az életet reménytelenségükben és kilátástalanságukban. Több tucat kilakoltatott devizahiteles fagyott halálra az idén télen is. A legsúlyosabb helyzetbe került adósoknak a mindennapi túlélés jutott osztályrészéül, száz és százezrek éheznek, fagyoskodnak fűtetlen lakásban, fognak vándorbotot, hogy külföldön próbáljanak szerencsét.  Selmeczi Gabriella leveléből kimaradt ez a valóság! Mint az is kimaradt, hogy Magyarországon a hibás banki termék, a hitelezők antiszociális magatartása és féktelen profitéhsége miatt emberek millió mentek tönkre és szegényedtek el. Nem következhetett volna be ilyen méretű társadalmi válság, ha a kormányok, köztük a jelenlegi, a társadalom érdekeit tartotta volna elsődlegesnek, nem pedig az uralkodó pénzügyi körökét.
     A Magyar Szociális Fórum többé nem éri be az ígérgetésekkel, hanem tetteket akar a megkárosított 2 millió ember érdekében. A Magyar Szociális Fórum 7 pontos követelése a devizahitel-probléma átfogó rendezéséről a következőket tartalmazza:
  1.  A devizahitel hibás termék. A hibás terméket vissza kell váltani, ill. ki kell javítani.
  2. A Hitelkárosultak nem akarnak kibújni tartozásuk alól, hanem annyit akarnak visszafizetni, amennyit ténylegesen felvettek, kiegészítve a Magyar Nemzeti Bank mindenkori kamatával.
  3. A keletkezett túlfizetést be kell számítani a tőketartozásba, csökkentve vele annak összegét.
  4. A jogtalanul elvett javakért kártalanítani kell a megkárosított embereket, anyagi és erkölcsi kárpótlásban kell részesíteni azokat, akiktől elvették egyetlen, jogszerűen birtokolt otthonukat, és más javaikat, mert nem tudták fizetni a bank által egyoldalúan és önkényesen számlázott törlesztést.
  5. Kárpótolni kell azoknak a hozzátartozóit, akik belehaltak a banki önkénybe, és a végrehajtói meghurcoltatásba.
  6. A kártalanítást és a kárpótlást abból a banki extraprofitból kell végrehajtani, amelyre a hitelezők a devizahitelesek megkárosításával tettek szert.
  7. A létesítendő magáncsőd intézmény keretében elsőbbséget kell biztosítani azoknak, akiket a bankok és végrehajtóik kisemmiztek mindenükből, és semmi reményük sincs arra, hogy állami segítség nélkül visszailleszkedhessenek a társadalomba.
Az MSZF devizahitelesekkel egyeztetett álláspontja szerint a devizahitel-probléma átfogó megoldása politikai akaraton múlik.  Az államnak (kormánynak) közérdekű keresetet kell benyújtania a bankok ellen, a megkárosított állampolgárok védelmében. Tartalmilag ennek a keresetnek meg kell felelnie a fenti követelések 1-6 pontjaiban foglaltaknak. (A 7-ik pont teljesítése külön feladat.)
Az átfogó rendezés eléréséig meg kell tiltani az árverezéseket és a kilakoltatásokat.+++

Kiadta: MSZF SZK
+36 30 5927371

2013. február 23., szombat

Állásfogalalás a 2013.02.21-ei közmeghallgatás esetleges féremagyarázásaira, regálva Szita Károly Kaposvár Polgármesterének szavaira!

Kaposvár, 2013. február 23.


ÁLLÁSFOGLALÁS


Polgármester úr félre érette a közmunkások bérezésével kapcsolatos észrevételt, mivel mi nem azt mondtuk, hogy ne dolgozzanak a közmunkások, hanem azt, hogy a jelenlegi kormányzat által kormányrendeletben csökkentett megkülönböztető bérezésért, melyet a közmunkán dolgozók kapnak ne várjanak el a város lakói és vezetői olyan munkát, mintha egyenlő feltételek érvényesülnének a közmunka és az elsődleges munkaerőpiacon munkát vállalók között!

Elmondtuk azt, hogy a korábbi kormányzat idején egy szakképzetlen közmunkás napi 8 órai munkájáért havi nettó 60 250 Ft munkabért kapott! Ezt bért a mostani kormányzat, melynek részesei az itteni helyi városi vezetők is (ezt a korábbi szakképzetlen havi nettó 60 250 Ft-ot) egy kormányrendelettel lecsökkentették havi nettó 49 453 Ft-ra! Ez elfogadatlan és megkülönböztető, és amely egyben sérti az EGYENLŐ MUNKÁÉRT EGYENLŐ BÉR ELVET!

Elmondtuk, hogy  a napi 6 órai munkavállalás mellett a szakképzetlen közmunkások bére mindösszesen várhatóan 37 089 Ft lehet! Ezzel kapcsolatban került megemlítésre az, hogy nem lehet albérletet, rezsit fizetni, megélni, családot eltartani ennyi kevés keresetből!
Nem arról van szó, hogy nem akarnak dolgozni a Közmunkások, hanem pusztán arról, hogy jogos az az igény, hogy legalább a korábbi munkabérek visszaállításra kerüljenek, mert akkor ha ez megtörténne, akkor biztosan lelkiismeretesen és nagyobb kedvel végezné minden lehetséges munkavállaló a munkáját, mint most és nem éreznék úgy hogy ők éhbérért kényszermunkán vannak!

Polgármester úr halkan megjegyezte, hogy nem érti a dolgot, hiszen több a közmunkával megkereshető munkabér mint a közmunkát helyettesítő segély.  Ez igaz, de pont a jelenlegi kormányzat csökkentette le a korábbi 28 500 Ft összegű Foglalkoztatást helyettesítő támogatást is a jelenlegi 22 800 Ft-ra!

A havi 22 800 Ft-os FHT támogatás és a havi nettó 8 órás 49 453 Ft-os bér között 26 653 Ft a különbség!
De mivel csak napi 6 órás fogalakoztatásokra van többségében lehetőség, így a jelenlegi foglalkoztatást helyettesítő támogatás és a közmunka vállalása között már csak 14 289 Ft a különbség, ezt a pénzt a munkavállalók el is hordják élelemre, felhasználják a munkába járáshoz a közlekedésre, így tulajdonképpen hiába dolgoznak nem keresnek semmit sem, ezért inkább a kényszermunka helyett a segély mellett ügyeskednek. 
Mondjuk az is egy érdekes dolog, hogy majdnem 15 ezer forint a különbség egy az elsődleges munkaerőpiacon napi 8 órában elhelyezkedni tudó nem szakképzett munkás havi nettó 64 190 Ft-ja és a Közmunkás szintén napi 8 órai havi nettó 49 453-Ft-os bére között!

Nem arról van szó, hogy nem dolgoznának maradéktalanul a közmunkások!
De ehhez a jelenlegi bérfeszültséget, megkülönböztetést meg kell szüntetni! 
Egyenlő munkáért egyenlő bér jár!
Be kellene tartani a munkavédelemről szóló szabályokat is, mert a közmunkások saját utcai ruhájukban dolgoznak egy-két kivételtől eltekintve és sokszor még a szükséges egyéni védőeszközök és szerszámok sem állnak rendelkezésre! (Erre itt a bizonyíték: Blog: Munkavédelmi kérdések )

A másik tény pedig az, hogy a közmunkáknak 2013.01.15-én már el kellett volna indulnia egy Belügyminisztériumi tájékoztató szerint, de ez nem történt meg és csak márciustól várható e munka programok beindulása. 

Kapcsolódó anyagok:
Somogyi Hírlap: Szita Károly: itt nem lehet éhező gyerek! 
A SMKH válaszlevele érdekképviseleti csopotunknak... 
Közmeghallgatás Kaposváron...

2013. február 22., péntek

Fagyhalál elleni küzdelem – a kormány elégedett magával

Budapest, 2013. február 22. péntek
 
   A kormány elhárította a Magyar Szociális Fórum (MSZF) arra irányuló kezdeményezését, hogy állami-társadalmi összefogással lépjenek föl az életek védelmében a fagyhaláltól – adott hírt pénteken az MSZF az Emberi Erőforrások Minisztériuma helyettes államtitkárának válaszlevelére hivatkozva.

   Asztalosné Zupcsán Erika csütörtökön (február 21-én) azzal reagált az MSZF Orbán Viktor miniszterelnökhöz írt január 3-i levelére, hogy „a kormány és a minisztérium megkülönböztetett figyelemmel kezeli a téli hideg időszak veszélyeinek elhárítását”. Adatokat ismertetett arról, hogy mennyit költöttek a rászoruló emberek támogatására, és a hajléktalanok ellátására tett intézkedésekre. A válaszlevél külön kitért a fővárosi önkormányzat „fűtött utca” programjára, nevezetesen arra, hogy 793 éjjeli menedékhely férőhellyel, és 300 nappali melegedő férőhellyel bővült az ellátás, és hogy „ilyen mértékű fejlesztésre még nem volt példa Budapest ellátórendszerében”.

   A válaszlevélben foglaltakkal kapcsolatban a Magyar Szociális Fórum megállapította, hogy 2012. október 1. és 2013. február 20. között kb. háromszázan fagytak meg Magyarországon, többségükben saját fűtetlen otthonukban. A kihűléses esetek 15 százaléka Budapesten, 85 százaléka pedig vidéken történt. A tömeges életvesztés növekvő tendenciájú a tavaly télihez képest. (Akkor 330-an fagytak meg.)

   Az MSZF decemberben lélekmentő kampányt indított az élet védelmében a fagyhaláltól, és a kormányfőhöz írt levelében azonnali állami-társadalmi összefogást sürgetett a tömeges életvesztés feltartóztatására. Orbán Viktor Balog Zoltánt, az emberi erőforrások miniszterét jelölte ki az MSZF tárgyalópartnerének, de a miniszter nem tett eleget a feladatának, és nem kereste az együttműködést az önkéntes lélekmentőkkel. Az MSZF szerint Asztalosné Zupcsán Erika helyettes államtitkár válaszlevele nem pótolja a kormány részéről az emberéletek védelmében elmulasztott összefogást. Az állami-társadalmi széles együttműködés elhárítása újabb tömeges fagyhalálhoz vezetett az idén télen is – állapította meg az emberi jogokért küzdő MSZF.+++


Kiadta: MSZF SZK
www.mszfszk.hu

A SMKH válaszlevele érdekképviseleti csopotunknak...

Válaszolt korábbi megkereséseinkre a Somogy Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja korábbi kéréseinkre, ezért Köszönetet mondunk minden kaposvári álláskereső és hátrányos helyzetű állampolgár nevében.
A teljesség igényével alább olvasható a  megtisztelő válaszlevél.




A kérdésekre adott válasz a hagyományos közfoglalkoztatásra vonatkozik. KÖZMUNKA mint fogalom helyett a pontos megnevezés a  közfoglalkoztatás.
Hány ember dolgozhat közmunkán a városban?
Hagyományos közfoglalkoztatás keretében  a városban a jelenleg rendelkezésre álló források alapján 300 fő foglalkoztatására lesz lehetőség.A 300 fő foglalkoztatása intézményekben valósul meg.

Hány hónapig lesz lehetőség Közmunka végzésre?
Kaposváron március hónaptól- december hónap végéig lesz lehetőség közfoglalkoztatásra. / átlagosan 5 hónap időtartamban./
Hány órásak lesznek a közmunkák 6, vagy 8?
A hosszú idejű közfoglalkoztatás 6 órában valósulhat meg az önkormányzatnál és intézményeinél.
Milyen foglalkoztatókhoz kerülhetnek a lehetséges közmunka vállalók?
Az önkormányzat és annak intézményeinél illetve a nonprofit szervezeteknél valósulhat meg a közfoglalkoztatás a 2011. évi CVI. törvény 1.§-ban foglaltak szerint.
Milyen munka körök betöltésére lesz lehetősége a közmunka vállalóknak?
Többféle munkakörre várható munkaerőigény bejelentés, az előző évhez hasonló munkakörökre kérnek támogatást, pl: segédmunkás, kisegítő munkák, takarítás, konyhai munka, portás, Stb.

Lesz-e, illetve várható-e udvaros, portás állás közmunka keretében?
Igen, az előző évhez hasonló munkakörökre várunk munkaerőigény bejelentéseket.

Lesz-e Intézményes közfoglalkoztatás?
Természetesen igen, várható.
Tudnak-e segíteni azon kaposvári embereknek, akik hozzánk fordulnak mert dolgozni szeretnének?
A halmozottan hátrányos helyzetű emberek számára ajánlható a közfoglalkoztatás, elsősorban a foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesülő álláskeresők, valamint ellátatásban nem részesülő regisztrált álláskeresők vehetnek részt ebben a foglalkoztatásban.

Dr. Szikra László igazgató megbízásából

Tisztelettel:

Közmeghallgatás Kaposváron...

A tegnapi napon került sor egy közmeghallgatásra a Kaposvári Városháza dísztermében a hatályos törvénynek megfelelően.
A közmeghallgatáson maradéktalanul sajnos nem volt jelen a helyi sajtó, mindössze csak egy tudósító volt a Somogyi Hírlaptól: Szita Károly: itt nem lehet éhező gyerek!
-Ebből úgy látszik, hogy  a városban lakóknak nincs joga megismerni azokat a problémákat, melyek a helyi kormánypárti városi vezetők szerint nincsenek is és szerintük Kaposváron minden a legnagyobb rendben van, ahogy az országban is. 
Ezt a rend érzetet csak megerősítették Szita Károly polgármester úr azon kijelentései, hogy "a város idei költségvetése még soha ilyen jó nem volt, az egy stabil alapokon álló jó költségvetés...A város soha nem volt ilyen jó helyzetben, mint most a kormányzat általi adósság átvállalással...Csökken a hitelállomány, ezeket szükség szerint csoportosítják át...Az előző két kormány talicskával vitte el innét a pénzt..." (A mostani kormánypárti városvezetés sem tétlenkedett: A helység kalapácsa – helyi oligarchia és vazallusmédia Kaposváron).

Szita Károly polgármester úr a költségvetés mellett szót ejtet arról, hogy kettő jövőbeli üzem megnyitása várható. Egy Hűtőberendezés-tartályokat gyártó cég a Cabero Industrial Kft, amely beruházása már megkezdődött néhány éven belül (-befektető cég saját felhívása szerint terveik szerint "öt éven belül 300 dolgozója lehet a cégnek.") több kaposvári és Kaposvár környéki embernek adhat majd munkát. A másik ilyen munkahelyteremtő beruházás egy gyümölcsfeldolgozó üzem lesz, melyet a Greenextract Kft. befektetői építenek majd fel. Ez az üzem az előzetes tervek szerint állandó jelleggel 25 főt, valamint további 20-25 fő szezonális idény munkást vehet majd fel.   
Mindkét üzem a Keleti Ipari Parkban létesül. 
A város vezetése szerint nem jön városunkba, Kaposvárra olyan nagyobb befektető, mint például a Mercedes, vagy Audi gyár, -mondjuk ez egy érdekes felvetés annak fényében, hogy csapnivaló a közúti és a vasúti infrastruktúra ebben a térségben, és ezért hogy kézzelfoghatóan ez esetlegesen javulásnak indulhasson egyenlőre nem sokat tesznek a város vezetői.
 
Szita Károly polgármester úr elmondta, hogy kisebb dolgokban gondolkodik a város, mégpedig abban, hogy a város élelmiszeriparát népszerűsítsék és a helyi élelmiszeripar által ellátott védjegyes helyi termékek vásárlására kérjék a városlakókat, hogy így minden lehetséges fogyasztó járuljon hozzá a kaposvári munkahelyek megmaradásához, megmentéséhez és további lehetséges fejlődéséhez. Ez a felvetés érdekes annak fényében, hogy jelentős díjtételeket kell a város lakóinak elszenvednie, mint a szemétdíj, a kommunális adó, a távhő díja, stb., mindeközben csökkentek a keresetek, gyengült a  vásárlóerő a kaposvári embereknél is.
Megkérdeztük a Polgármester urat arról, hogy a városban mikor indulnak el a köz-foglalkoztatások és ezekben hány fő vehet majd részt, akik abban a kiváltságos helyzetben lehetnek, hogy a Kormányzat által csökkentett Foglalkoztatást helyettesítő támogatás helyett inkább "az éhbérért dolgozunk kényszermunka" szintén a kormányzat által csökkentett közmunka bérért munkát vállalhat
Az általam felvetett (Kemenczei Róbert) közmunkások ügyére nem kaptunk konkrét választ, mindösszesen csak egy megjegyzést: amely szerint a városban Annyi köz-foglalkoztatott lesz amennyire lehetőséget kap a város, ha 2000 emberre, akkor 2000 ember dolgozhat közmunkán.". Ez nem volt válasz a munkanélküliség problémáira, mert az idei Közmunka programok még nem indultak el és városban ez eddig mindösszesen 3 fő végez közmunkát!

Szita Károly Polgármester úr beszámolt arról is, hogy jelenleg is zajlik egy távhőhálózat korszerűsítés a városban, amelynek befejezése nyárra várható. Jelenleg 6800 távfűtéses lakás van Kaposváron. A lakosság  közüzemi díjainak csökkentésére úgy van a jövőben lehetőség, ha  minél több lehetséges nagyfogyasztót kötnek be az eddigi vezetékrendszerbe. Ezért a korszerűsítés során az egyik nagy távhő fogyasztó a Kaposi Mór Oktató Kórház lehet, ezen kívül a város vezetői  igyekezni fognak minél több városi intézményt (iskolát, óvodát, bölcsődét, egyéb intézményt) bekapcsolni az új távhő hálózatba.

Szita Károly Polgármester úr említést tett a Tömegközlekedés jövőbeli fejlesztésről is, ami alapján új buszvárók és vizuális utastájékoztató rendszerek épülhetnek és megújulhat az összes régebbi "esőbeállóként" funkcionáló váró épület. 
Erre vonatkozóan  magam (Kemenczei Róbert)  azt javasoltam, hogy előbb a helyi autóbusz park kerüljön megújításra és a jelenleg közlekedő autóbuszok elégtelen műszaki állapotát orvosolják (mert vannak olyan járművek amelyek még télen is nyári gumikkal közlekednek).  A másik javaslatom az volt, hogy az utazási feltételeket mindenki minden körülmények között egyenlő díjszabáson vehesse igénybe és ezért az autóbuszon megváltott menetjegy is ugyan annyiba kerüljön, mint a máshol elővételben megváltott. 
A közlekedéssel kapcsolatban többen is jelezték, hogy a jelenleg felfestett kerékpár útvonalak több helyen is közlekedési veszélyeket rejtenek.

Szita Károly Polgármester úr szót ejtett egyes városrészek jövőbeli megújításáról is, azaz a Szociális Városrehabilitációs programról, melyek a korábban megújult úgynevezett minta lakótelepek szintje szerintiek lehetnek. E kapcsán került szóba jelenlegi szemét lerakó megszüntetése, rekultivációja is, amely része a városrészek megújulási programjának.
Többen is jelezték, hogy nem elég a városrészeknek megújulnia, hanem a köztisztaságot is hatékonyabban kellene fenntartani, mert a város igen szemetes. Voltak akik új kukák kihelyezését, a  régiek átfestését kérték. 

Voltak olyanok is, akik új parkolóhelyeket szernének egyes intézményekhez. 
Olyan hozzá szóis akadt,  aki nem volt elégedett az utcákon dolgozó közmunkások teljesítményével.-Erre reagálva magam (Kemenczei Róbert) szembesítettem azzal a városi kormánypárti képviselőket, hogy korábban egy szakképzetlen közmunkás havi nettó 60 250 Ft munkabért kapott 8 órai munkájáért, melyet a jelenlegi kormányzat lecsökkentett nettó 49 453 Ft-ra
Mivel a közmunkások bérezése megkülönböztető és mivel 6 órában várhatóan 37 089 Ft-ot, 8 órában pedig 49 453 Ft-ot kaphatnak kézhez a szakképzetlen emberek ezért ne várja el a város lakóssága és a város vezetése a tisztelgéses munkát, mivel a Kormány kivett a közmunkát vállalók zsebéből a rendes kormányrendeletben is rögzített mindenkori minimálbérhez képest is közel 15 ezer forintot! Ezen kijelentésemre a polgármester úr láthatóan zavarba jött! 
A köztisztaság kapcsán kértem, hogy a 2012. októberében kitisztított Kapostüskevár MÁV állomással szemben található vízelvezető árokból kiszedett faágakat és szemeteket szállíttassa el a város, mert azok a mai napig ott vannak!

Szita Károly Polgármester úr elmondta, hogy idén kevesebb forrás juthat a közúthálózat karbantartására. Többen is jelezték a hiányosságokat és a hibákat a felszólalok közül. 
Volt, aki szeretné a város egyes külterületin lévő jelenlegi földutak leaszfaltozását, mint például a Körtönye utcában. 
Kértek útburkolat javítást a Gróf Apponyi Albert utca lakói is. 
Ehhez kapcsolódóan magam (Kemenczei Róbert) szóvá tettem, hogy a tüskevári városrészben nemrég a MÁV által felújított megállóhely épülethez nehézkes gépkocsikkal a bejutás, mivel annak a parkolójába bevezető útszakasz, amely  a város kezelésében áll gödrös, kátyús, balesetveszélyes! Kértem ennek aszfaltozással történő kijavítását, melynek során megjegyeztem, hogy nem csak a városi képviselők utcáiban kellene új járdákat építeni! Sajnos erre a Polgármester úr cinikusan reagált és megkért arra, hogy ne beszéljek hülyeségeket, mert már 2 éve nem volt Kaposváron járda felújítás és építési program. Ekkor Polgármester úr kérésére megjelöltem az egyik ilyen utcát és azt aki ott lakik, méghozzá a Szent István utcát és annak kormánypárti képviselő asszonyát!
A történtekből úgy néz ki, hogy  a helyi kormánypártiak sem emlékeznek arra, vagy nem akarnak, hogy Gyorsított ütemű út- és járdafelújításról beszéltek Kaposváron.

Még számos témáról esett szó, mint a szegénység, a fagyhalál és az embertelen életek. Éhező gyermekekről is szó eset, melyre a Polgármester úr úgy reagált, hogy ilyet nem lehet eltűrni, ezért aki ilyenről tud jelezze, mert van rá forrás hogy ilyen ne fordulhasson elő.
Ehhez a témához  kapcsolódva magam (Kemenczei Róbert) szerettem volna választ kapni arra vonatkozólag, hogy Kaposváron miért nincsen tűzifa segély a rászorulóknak és arra, hogy miért kell Kaposváron 5-10 évet is várni egy szociális bérlakásra és hogy a város miért hirdeti megvételre üresen álló lakáscélú ingatlanjait, melyek a lehetséges rászorulók részére kiadhatóak lennének. 

Szó eset a jelenlévők részéről arról is, hogy vannak civil szervezetek, akik helység nélkül vannak és hogy jó lenne ha ezek egy esetlesen üresen álló ingatlanba beköltözhetnének. Ehhez kapcsolódva magam (Kemenczei Róbert) megjegyeztem, hogy lett volna ilyen ingatlan amely korábban helyi műemléki védettség alatt volt, de ezt a Petőfi Sándor Általános iskolát amely 100 évig állt lebontatták, hogy helyére egy élelmiszer ipari bevásárló központ (CBA-Cent) épülhessen. Megjegyeztem, hogy nincs szükség egy ekkora városban annyi bevásárló központra és üzletre, hiszen az itt élőknek nincs kellő számú vásárlóereje az egyre nagyobb elszegényedés mellett.

 Még számos dologról esett szó, de azt hiszem a fontosakat leírtam.

A következő kérdéseket tettem fel magam és mások nevében is a kormánypárti városi képviselőknek: 
1.) Mikor indulnak el Kaposváron a közmunkák?
2.) Milyen munkakörökben és hol lehet közmunkákat végezni, összesen hány fő vehet részt ezekben?
3.) Hány hónapig és napi 6 vagy 8 órában lesz-e lehetőség közmunkát végezni a városban?
4.) Lesz-e intézményes közfoglakoztatás, mert korábban hallani lehetett, hogy 197 fő dolgozhat intézményekben, ők kik lehetnek és milyen munkaköröket láthatnak el és hol?
5.) Mit kíván tenni a város vezetése a munkanélküliség csökkentéséért és a fiatalok elvándorlásának megállításáért?
6.) Kaposváron miért nincsen Tűzifa segély, kapott-e a Családsegítő Központ tűzifasegély nyújtásához támogatást? Ha kapott kik, milyen rászorulók részesülhettek a segítségből, mert volt aki NEM! Ilyen személy volt az a tartósan beteg 44%-ra leszázalékolt idős kevés keresetből nehéz körülmények között élő hölgy is, aki albérletben kénytelen élni, és aki a téli hidegben fázott mert nem tudott fűteni!
7.) Miért kell Kaposváron 5-10-évet is várni egy szociális bérlakásra a rászorulóknak?-itt megjegyzésre került, hogy van a városban olyan személy is, aki már 10 éve várja hogy lakhatása gyermekeivel megoldjon!
8.) Miért árulja a város vagyongazdálkodási igazgatósága azokat a lehetséges lakhatási célú ingatlanokat, melyek egyes rászoruló embereknek esetleg kiadhatóak volnának?
9.) Mit kíván tenni a város a Kapostüskevári vasúti megállóhely épületének parkolójába bevezető a város kezelésében álló kocsibejáró kátyús, gödrös, balesetveszélyes állapotának megszüntetése érdekében?
10.) Mikor kerülnek elszállításra  a 2012. októberében szintén a Kapostüskevári MÁV állomással szemben található vízelvezető árokból kiszedett ághalmok és szemetek?

Fenti kérdéseinkre  elméletileg talán választ fogunk kapni valamikor írásban. 
Várjuk!