sakál- A Magyar Szegénységellenes Hálózat az alábbi levelet kutatta el a kormány részére, melynek tartalmával blogunk is egyetért. A témáról ide kattintva az origo.hu -n bővebb információk olvashatóak
A levél alább olvasható:
Az alábbi levelet célzottan Réthelyi Miklós és Navracsics Tibor minisztereknek, illetve a kormány valamennyi tagjának küldjük el 2012. április 6-án a családi pótlék és a segélyek természetben (utalványban) történő kifizetésére vonatkozó elképzelések elleni tiltakozásként.
Amennyiben az Ön által képviselt szervezet azonosulni tud a levélben megfogalmazottakkal, csatlakozzanak! Ezt a hapn@hapn.hue-mail címre küldött levéllel (benne a szervezet neve és annyi, hogy "csatlakozunk") tehetik meg 2012. április 6-án reggel 8-ig.
"Tisztelt Miniszter Úr!
A kormány 2012. április 15. határidővel azzal bízta meg Önt, hogy javaslatot dolgozzon ki arra vonatkozóan, hogy hogyan lehet pénz helyett utalványban adni a családi pótlékot és a segélyek zömét, és ezzel kötötté tenni a pénz felhasználását.
Alulírott civil szervezetek képviselői arra szólítjuk fel Önt, hogy a megbízatása szerint adandó válaszában arról tájékoztassa a kormány tagjait, hogy a felvetett javaslatot – nevezetesen a családi pótlék és a különböző szociális segélyek – részben vagy egészben készpénz-helyettesítő eszközben történő kifizetését Ön, a szociális területért is felelős miniszter szakmailag elfogadhatatlannak tartja, mivel:
A kormány 2012. április 15. határidővel azzal bízta meg Önt, hogy javaslatot dolgozzon ki arra vonatkozóan, hogy hogyan lehet pénz helyett utalványban adni a családi pótlékot és a segélyek zömét, és ezzel kötötté tenni a pénz felhasználását.
Alulírott civil szervezetek képviselői arra szólítjuk fel Önt, hogy a megbízatása szerint adandó válaszában arról tájékoztassa a kormány tagjait, hogy a felvetett javaslatot – nevezetesen a családi pótlék és a különböző szociális segélyek – részben vagy egészben készpénz-helyettesítő eszközben történő kifizetését Ön, a szociális területért is felelős miniszter szakmailag elfogadhatatlannak tartja, mivel:
E szabadságkorlátozás igénye mögött az a feltételezés van, hogy a szegények és gyerekesek nem rendeltetésszerűen használják fel az állami támogatásokat. A feltételezés téves, előítéletes és megalázó. Számos hazai és külföldi kutatás szerint a szegény gyerekes családok túlnyomó többségébe a gyerekek az elsők. A gyerekek szükségleteit a lehetséges maximumig kielégítik, a szülők nélkülöznek inkább. Ha valaki mégis rosszul használja fel a pénzt, szociális szolgálatokkal segítik. A szélsőséges esetekben pedig a szenvedélyfüggő úgyis szerez pénzt, először például eladja a pénzhelyettesítőt, és a helyzet romlik tovább. Indokoltnak tekintett esetben egyébként már most is lehetőség van természetben nyújtani a családi pótlékot vagy a segély egy részét.
Pénzgazdaságban nem lehet pénz nélkül létezni. Meghatározott célra (pl. óvodai díj fizetése, villanyszámla fizetése) lehet utalványt használni. Általános pénzhelyettesítőként az utalvány a piacot torzítja (monopóliumok, az áremelés lehetősége miatt), a helyzetekhez alkalmazkodó rugalmas pénzfelhasználást, a szegények egyik fontos megélhetési stratégiáját pedig ellehetetleníti.
A családi pótlék a törvény betűje szerint havi rendszerességű állami hozzájárulás a gyermek neveléséhez és iskoláztatásához. Ebben van fűtés, víz és világítás, iskolai könyv és ceruza, gyógyszer és buszbérlet, ruha használt ruha boltból. Aki segélyen él, annak egyszerűen minden szükségletét a segélyből kell fedeznie. Milyen kártya jó minderre?
Az Erzsébet kártyából haszna lesz a kártyát előállítóknak, a forgalmazóknak, az elfogadóhelyeknek, valamint a minden kártya után jutalékot kapó Magyar Nemzeti Üdülési Alapítványnak és a tulajdonában álló (szabadidős programokat nyújtó stb.) társaságoknak. A családi pótlékból és segélyből ilyen módon más kézbe kerülő hasznokat ki fogja megfizetni? És kire hárulnak majd a 400-600 milliárd forint értékű kártya adminisztratív költségei?
A kártya bevezetésének súlyos költségei vannak. E költségekre nincs pénz a költségvetésben. Ezért a kormány egyik miniszterének kell ugyancsak április 30-ig kitalálnia, hogyan lehet ezt az ügyet olyan fejlesztésként feltüntetni, amelyhez az Európai Unió pénzét lehet felhasználni az Új Széchenyi Terv egy „kiemelt projektje” keretében. Az elgondolás valószínűleg jogsértő. E mellett erkölcstelen az Európai Unió adófizető polgáraival szemben, akik a magyar szegénység helyzetének javítására szánták az Európai Szociális Alapot.
Üdvözlettel:
Aláíró szervezetek
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése