Közösségi oldal, fórum

Megújult és ismét elindult A Blog Közösségi portálja, fóruma, amely itt érhető el facebook felhasználók részére:
https://www.facebook.com/groups/171189799727221/

2012. április 14., szombat

Vasárnaptól jönnek a fix bírságok...


sakál- "Vasárnaptól jönnek a fix bírságok és helyszíni bírságok, bevezetik a közérdekű munka fogalmát. Emellett az ismételt elkövetés szankcionálása is új rendelkezés a néhány nap múlva életbe lépő új szabálysértési törvényben.

Kincses Ildikó, az Országos Rendőr-főkapitányság igazgatásrendészeti főosztályvezetője csütörtöki sajtótájékoztatóján elmondta, a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartásokról szóló törvényben az egyik legfőbb változás a korábbi szabályozáshoz képest, hogy módosul a szabálysértés fogalma. A törvényben az eddigi 183 tényállásból 86, elsősorban a közrend és közbiztonság elleni szabálysértés marad, míg a kikerült szabályszegések egy részénél a jövőben nem szabálysértési, hanem közigazgatási bírságot szabnak ki. Ezzel pedig megszűnik a szabálysértési és közigazgatási eljárások párhuzamos alkalmazása.Ugyancsak az új elem, hogy bevezetik a közérdekű munka fogalmát, amely 6-tól 180 óráig terjedhet. Ezt csak akkor lehet majd alkalmazni, ha a szabálysértő ebbe beleegyezik. " Forrás MTI/Hír24


Ezzel kapcsolatban kívánom megosztani mindenkivel az én esetemet, amely 2012. 01.18-án történt Kaposváron. Szabályosan várakoztam egy közlekedési lámpánál kerékpár úton 18 óra 50 perckor Kaposváron a Kanizsai utca 2. szám előtti ház előtti kereszteződésben. A közlekedési lámpa zöld jelzésére várakoztam, ekkor jött egy rendőrségi járőrautó, amely elém állt, illetve mellém is. A szolgálatban lévő járőr urak köszönés és igazolásuk elmulasztásával nekem estek. Állításuk szerint valószínűleg én voltam az a kerékpáros, aki a sötét úton átkelve szabálytalanul nem a kijelölt gyalogátkelőhely igénybevételével közlekedett vagy hétszáz méterre távolabb tőlem. Igazoltattak, majd feljelentettek, hogy én követtem el az általuk vélt szabálysértést a 48-as Söröző irányából a 48-as Ifjúság útja 31 irányába 18.40 perckor. Ekkor kikeltem magamból és előadtam, hogy  miért velem foglalkoznak a rend őrei, inkább  a bűnözőkkel foglalkozzanak, továbbá ismertettem az intézkedő járőrökkel, hogy észrevételük jogtalan és ezt jelezni fogom feletteseiknek.  Ezért még feljelentésem éjszakáján elektronikus levelet írtam a kaposvári városi Rendőr főkapitány úrnak, melyben leírtam, hogy mi történt és tájékoztattam, hogy nem követtem el azt a szabálysértési cselekményt, amely ügyben fel leszek jelentve, tájékoztattam arról is, hogy nem ismertem el igazoltatásom során és nem ismerem el a vélt szabálysértés elkövetését, mivel konkrét tettenérés a feljelentésben szereplő helyszínen nem történt.  Ezt követőn tájékoztatást kaptam, arról, hogy KET eljárás keretében meghallgatják panaszomat a rendőri intézkedés elleni panasz tárgyában. Erre 2012.02.02-én sor került a kaposvári városi rendőr kapitányságon. A tényállás tisztázása végett válaszoltam minden kérdésre, megjegyzem, hogy a feljelentésben szereplő helyszínen és annak útvonalában több kerékpárost is láthattak a rendőrök. Erről a meghallgatásról jegyzőkönyv is készült, ebben sem ismertem el a feljelentésben szereplő vélt szabálysértést.  Ezt követően 2012.02.09-én kaptam egy Határozatot, melyben elutasították panaszomat és megindokolták, hogy a hatóság szerint én követtem el a szabálysértést és hogy minden úgy történt ahogy kettő rendőr állítja.  Közben 2012.02.06-án kiszabtak 8000 Ft pénzbírságot 1 rb. "Közúti szabályok kisebb fokú megsértése" szabálysértés elkövetése miatt, bár egy szabályos várakozás a kerékpárút Tikos jelzésénél szerintem nem ennek számít. Persze a Kaposvári Rendőrkapitányság Közrendvédelmi Osztály Közrendvédelmi Alosztálya szerinti feljelentés alapján állítólag megvalósítottam az 1/1975. (II.5.) KPM-BM együttes rendelet (KRESZ) 54§ (4) bekezdés c. pontjába ütköző, és az egyes szabálysértésekről szóló 218/1999. (XII.28.) Korm. rendelet 54.§ (1) bekezdése szerint minősülő 1. rb"Közúti szabályok kisebb fokú megsértése" szabálysértést.
Erre reagálva 2012.02.09-én, ekkor kaptam meg a pénzbírsággal kapcsolatos határozatot újabb észrevételt tettem a Szabálysértési hatóság felé. Ismét leírtam, hogy nem követtem el a feljelentésben szereplő állítólagosan vélt szabálysértés megvalósítását, majd igazam bizonyítására leírtam, hogy nem fizetem be a pénzbírságot, helyette tiltakozás képen a méltatlan eljárás miatt egy napi közmunkát vállalok.  Ezt követően a Kaposvári Városi Bírósághoz került az ügy és kifogásom. A bíróság is elutasította indokaimat és továbbra is az eljáró rendőri hatóságnak adott igazat, aki mindösszesen egy feljelentésre alapozva, abban is csak kettő intézkedő rendőr állításával igazolja az általa vélt szabálysértési cselekmény elkövetését.  A 2012.02.21-ei végzésben a Bíróság fenntartotta az eljáró rendőri hatóság által kiszabott pénzbírság befizetését és a szabálysértési hatóság részemre megküldött határozatának tartalmát, majd kifogásolta, hogy nem igazoltam szociális helyzetemet, mivel nem csatoltam be azt a határozatot, melyben Foglalkoztatást Helyettesítő támogatást (havi 22.800  Ft) kapok megélhetsem biztosítására. Ezt követően ismételt észrevételt tettem a Bíróság eljárására vonatkozóan az első számú eljáró rendőri hatóság részére 2012.03.01-én illetve 2012.03.20-án és 2012.03.28.-ai megkereséseimben, melyekben együttműködést ajánlottam és a jogtalanul kiszabott szabálysértési pénzbírság eltörlését, illetve ha már minden áron jogtalanul meg akarnak büntetni olyasvalamiért, melyet nem követtem el, mert konkrét tettenérés nem történt és a rendelkezésre álló adatok és bizonyítékok sem támasztják alá a feljelentésben szereplő cselekmény elkövetését kértem, hogy a pénzbírságot a hatóság figyelmeztetésé változtassa át, ja és természetesen becsatoltam azt a határozatot, mellyel rossz jövedelmi helyzetem is igazoltam. Nem kaptam választ ezen megkereséseimre egészen 2012.03.28-áig.

Közben 2012.03.21-én jogerőre emelkedett a Kaposvári Városi Bíróság azon határozta, amely hatályában fenntartja az első számú eljáró hatóság büntetését és határozatát. Ezt követően 2012.03.28-án az eljáró kaposvári városi rendőrkapitányság, mint Szabálysértési hatóság értesített, arról, hogy nincs helye részemről további jogorvoslatnak. Erre újabb észrevételt tettem, melyre válasz nem érkezett.  A folyamatban lévő ügyről tájékoztattam Kaposvár Polgármesterét és Jegyzőjét is, mivel továbbra is jogtalan és alaptalan a rendőri hatóság feljelentésében szereplő cselekmény elkövetése. Az bizonyítottság hiányában nem állja meg a helyét.
Mivel nem követtem el 
1 rb. "Közúti szabályok kisebb fokú megsértése" szabálysértést, így az ezért jogtalanul kiszabott 8000 Ft pénzbírságot sem fizetem be.

Ez van ma Magyarországon így bárkire bármit rá lehet fogni és bizonyítottság hiányában meg lehet büntetni, pénzbírsággal sújtani, így leszünk a Közmunkások országa! Ezért köszönet azon kaposvári rendőröknek, akik a kaposvári emberek adójából kapják a  fizetésüket és akik vélt, tettenérés nélküli hivatali hatalommal való visszaélés keretében büntetik a becsületes városlakókat!

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Itt egy újabb botrányos ügy a Kaposvári városi rendőr főkapitányság részéről:

http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/leszondaztattak-a-lakodalmas-menetet-fix-a-birsag-es-a-szigor-437984#ArticleCommentsContainer

Névtelen írta...

Jellemző virtus, ha nem értek tetten (szerintem), akkor nem követtem el semmit. Mind jellemből, mind jogkövetésből nulla az ilyen ember. Erre kellet volna megtanítani gyerekként, és akkor nem a a társadalom létszámát növelné csak, hanem az értékét is.

Kemenczei Róbert írta...

Kedves Névtelen!

Köszönjük hozzá szólását! Azonban nem értünk vele egyet ,mert csak konkrét tetten érés estén a konkrét a feljelentésben szereplő helyszínen és ott is csak és csakis figyelmeztetésben részesítve lett volna jogszerű az intézkedő rendőrök magatartása. A magyar jogrendszer meg úgy szar ahogy van. Ha a politikai elitnek minden meg van bocsátva és nekik minden ügye elintéződik, akkor a kisembereknek is joga van mindenhez...