Közösségi oldal, fórum

Megújult és ismét elindult A Blog Közösségi portálja, fóruma, amely itt érhető el facebook felhasználók részére:
https://www.facebook.com/groups/171189799727221/

2013. március 20., szerda

Undorító ez a kizsákmányolás – Hitelkárosultak üzenetei a Magyar Szociális Fórumhoz

Budapest, 2013. március 20. szerda

    Undorító ez a kizsákmányolás! Hat és félmillió Forint felvett hitelre 20-23 milliót követel vissza a bank. Tényleg nincs megoldás? Tényleg ilyen családellenes a törvény? Tényleg azoknak kell jól járniuk, akik lopnak, csalnak, hazudnak? Hol a határ? – Ilyen és ehhez hasonló üzenetek érkeznek nap mint nap a Magyar Szociális Fórumhoz Hitelkárosultak százaitól. A tények arra utalnak, hogy nem tűr többé halasztást a határozott állami fellépés a lakossági adósságválság átfogó rendezéséért – írja a Magyar Szociális Fórum szerdán a hitelesek legjellemzőbb üzeneteiből közzétett csokorhoz fűzött előszavában.

- Nem értem, hogyan lett a 12.000.000 Forint hitelből 29.025.549 Ft tartozás. Hiszen míg győztük fizetni, közel 5 millió Forintot befizettünk! Azt sem értem, hogy a három kiskorú gyerekkel, meg a hónap végétől munkanélküli feleséggel, hogyan fog ez kinézni? Megyünk a híd alá, vagy mi lesz?

- Gyengül a Forint a javából. Gyengüljön csak, már nem zavar, nekünk úgyis mindegy. Sajnos az jár a fejemben, hogy hamarosan elveszíthetjük az otthonunkat, ugyanis a párom munkanélküli lett, de ez a magyar bankot sem érdekli.

- Én 2008 augusztusában vettem fel az OTP-nél CHF alapú lakáshitelt. 5,5 millió forintot 20 évre. A hitelnek 5 éves a kamatperiódusa. 2013. januárig kifizettem kb. 3,2 milliót. Miután megkaptam az árfolyam gátat, értesített a bank, hogy még 12 millió a tartozásom.

- Van egy Fiat Puntónk, 2007-ben vettünk fel svájci frank hitelt a kocsira, 2017-ig kell fizetnünk. Az egyenleg szerint többet fizettünk be, mint az autó ára volt és még sokkal több a fennálló tartozás.

- A havi törlesztésem 37.000 Ft-ról 94.000-re nőtt 2008-tól folyamatosan. Felvett hitel: 6.000.000 Ft, eddig kifizettem 5.100.000 Ft-ot, és még kérnek 33.000 CHF-et, ami kb. 8.000.00 Ft-nak felel meg. Nem szeretném a lakásomat elveszíteni, kérem segítségüket.

- 2008.02.25-én a Bank által nyújtott hitelből vásároltam egy Skoda személygépkocsit. A Hitelkérelem kitöltése, és elküldése után kaptam egy értesítő levelet, hogy elfogadták a kérelmet, és közölték a törlesztő részletet: 45 000 Ft/hó. Ma már ott tartunk, hogy a havi részleten felül negyedévente 80.000-90.000 Ft árfolyam különbözetet kell fizetni. 2014.03.15-én jár le a szerződés. Én a kimutatás alapján 2014. március 15-ig a kocsi vételárának több mint kétszeresét fizetem ki. Eddig fizettem a részleteket. Szeretném, ha egy jogász megnézné a papírjaimat. Szándékosan írtam papírokat, mert szerződésem nincs, csak egy tájékoztatót kaptam a svájci frank alapú hitelnyújtásról. A bank részéről sem aláírás, sem pecsét nincs.

- 2.700.000 Ft-os autómra a hitel lezárásakor 3.500.000 Ft-ot kellett ráfizetnem, annak ellenére, hogy előtte 2 évig, átlag kb. 60.000 Ft-ot fizettem az autóért. A kb. 1.440.000 Ft befizetett törlesztő részlet után kértek még 3.500.000 Ft-ot, azaz a 2,7 millió Ft-os autó durván 4.940.000 Ft-ba került nekem, majdnem a dupláját fizettem az autónak, mint amennyiért vásároltam.

- Két hétre elutazhatnék nyaralni a havi törlesztésemből.

- A kamatok, és a tőke törlesztése elviszi a fizetésemet.

- Kérdésem: akinek nincs jövedelme, hogyan rögzítsen árfolyamot?

- Lassan két éve el kellett hagynom szeretett országom, mert már az ottani fizetésemből nem tudtam fizetni a ház-, autó-, és személyi kölcsönömet, amelyek mind svájci frank alapú hitelek voltak. A gépjárművem 2 évig folyamatosan fizettem, de sajnos nem tudtam tovább. A bank eljött érte, elszállították, elbuktam az autót, a befizetett összeget, a kezdő részletet és még ezen felül 1 millió forintot követelnek rajtam.

- A folyamatosan, havonta kiszámlázott árfolyam különbözet hihetetlen összege, s hogy semmilyen módosításban, segítségnyújtásban nem működtek közre, és azt sem tették lehetővé, hogy személyesen fogadjanak ügyfélszolgálatukon, arra ösztönöz, hogy jogi úton próbáljak igazságot találni.

- Én egy kis faluban lakom. Nem vagyunk gyávák csak nincs arra sem pénzünk, hogy elmenjünk tüntetni. már a részleteket se tudjuk fizetni. Vagy fizetünk, vagy éhen halunk. Úgy képzeljék el, hogy karácsonykor nem volt mit ennünk. Nagyon szomorú karácsonyunk volt.

- A jövő hónaptól már nem tudjuk fizetni a hitelt. Idáig is csak úgy tudtuk, hogy a gyerekeink segítettek, de már ők sem tudnak többet segíteni. Mit tegyünk önök szerint? Mi arról nem tehetünk, hogy így elszabadult a frank, amiről a bank tudott az első perctől fogva, mégse szólt, hogy vigyázzunk. Kérem, szíveskedjenek segíteni, mi tévők legyünk!

- Azt ajánlották levélben, hiszen telefonon nem tudom őket elérni, hogy váltsak forint alapú szerződésre, ami díjmentes, de a törlesztőm kb. kétszer annyi lesz, mint most. Kérem, segítsenek, mert ennyi pénzt nem tudok befizetni, meg a törlesztésen se akarok változtatni, mert akkor miből élek meg?
- Soltész Államtitkár Úr azt mondta, hogy nem lehet végérvényesen megszüntetni a kilakoltatásokat, a 45 napos hosszabbításnak pedig semmi értelme. Pedig a moratórium sokaknak életet jelent! Azután a Doubrovszky György pénzügyi biztos által beígért szakmai tanácskozás is megszakadt. Vajon miért? Hová tűnt ez az ember, aki akkora vehemenciával fogott neki a dolgoknak? Majd ő megmutatja! Jó lenne látni!

- Rá kellett jönnöm, hogy a bank szándékosan becsapott, megkárosított engem.
Utánajártam a folyamatban levő devizahiteles ügyeknek, pereknek, és a következőre jöttem rá: A magyar polgári jogrendszer valójában a kiskapuk-kibúvók, valamint a maszatolás-időhúzás keresésének és alkalmazásának művészete. A polgári jognak gyakorlatban szinte nincsen kikényszerítési eszköze, így a pozitív bírósági döntések is csak haszontalan papírokká degradálódtak. Ez lehet az oka, hogy bár meggyőződésem szerint Róna Péter igazsága evidens, a bankok mégis mérhetetlenül húzzák az időt. Az én szerződésem alapján azonban bizonyítható több bűncselekmény elkövetése, valamint az elszámolások miatt történt megkárosításom is.

- 2008 áprilisában banki devizahitelt vettem fel az OTP-től, havi 40ezer Ft-os törlesztéssel. Még akkor nyáron felemelték a törlesztő részletet 138 ezer Ft-ra, a bank az akkori 58ezer Ft-os nyugdíjamat és a lányom után járó családi pótlékot is mind elvette. Nem volt mit együnk. Hogy ne haljunk éhen, 2011 februárjától átmentem egy másik bankhoz. Az OTP ezután a tartozásaimat átadta az OTP Faktoring Követeléskezelőnek, mely bármikor elveheti családi házamat, melyet már a nevére is íratott a földhivatalnál.

- Ha én külföldre költözöm, mert nem bírom tovább fizetni a lakáshitelemet, es a többit, ott is megtalál a végrehajtó?

- A felvett 6,5millió Ft-ra nekem a futam idő végére miért kell 20-23milliót visszafizetni?

- Végső elkeseredettségünkben fordulunk Önökhöz segítségért, mivel mi beleestünk a devizahitelesek csapdájába. 2008 augusztusában a két gyermekünk után járó fél szocpolt önerőnek betéve vettünk fel a banktól 20 évre 6.400.000 Ft-ot, akkor a havi törlesztő részlet és kezelési költség együttes összege 295,88 CHF volt, a kölcsön kamatlába évi 4,99% volt, így a törlesztő részletünk 47.073 Ft lett. Ezt simán tudtuk fizetni, hiszen a férjem rokkantnyugdíjas volt (üzemi baleset következtében - papírokkal alátámaszthatóan - gyógyíthatatlan beteg), itthon tudott maradni ikergyermekeinkkel, akikre én kaptam a GYES-t, de mellette tudtam dolgozni. Azóta megszűnt a munkahelyem, született még egy gyermekünk, jelenleg vele vagyok GYES-en (havi 25.000 Ft-ért), a férjemtől március 1-jével megvonták a nyugdíját, mivel az új rendszer szerint egészségesnek minősül. A mai napon kaptam kézhez a bank által megküldött következő kamatperiódusban fizetendő részletet tartalmazó levelet, a következő adatokkal: a kölcsön havi törlesztő részlete 336,07 CHF, a kezelési költség 43,57 CHF, a számlát így havonta 90.104 Ft-tal terhelik meg. A kamat mértékét évi 5,88%-ban határozták meg. Eddig még kisebb-nagyobb csúszásokkal (megvonva magunktól szinte mindent), tudtuk fizetni a lakás hitelünket, de ezt már képtelenség kifizetni 3 kiskorú gyermek mellett, úgy, hogy a bank semmiféle segítséget nem hajlandó nyújtani!
- Megszoktam, hogy harcolok, nekem mindig is mindenért kellett. Ügyvédre sajnos sosem lesz pénzem, az ingyenes jogsegélyeken kedvesek, de sehol sem tudnak segíteni. De akkor sem adom fel, nem tehetem, én a fiamnak felelősséggel tartozom, joga van a normális élethez, hisz ő nem tehet semmiről.+++
 
Kiadta: MSZF SZK 
+36 30 5927371  

Nincsenek megjegyzések: